Doplňky stravy

13. května 2018 v 14:09 | Háňa |  Tipy & triky
Když jsme v dietě, je mnohdy velmi náročné si udržet dostatečné množství vitamínů a minerálů. Můžeme mít sebevyváženější stravu, ale prostě malé množství jídla = omezenější zdroje. V tomhle článku chci napsat své zkušenosti s danými produkty, a ujasnit kolik, kdy a proč užívám. Seznam se různí, jelikož například vitamíny na pleť neužívám vždy. Také prosím počítejte s tím, že každý máme individuální potřebu, záleží na životním stylu - stravování a stupeň "zatížení" těla stresem a pohybem. Všechny doplňky pak beru 2-3 měsíce a poté 2-3 měsíce pauza, pokud se nejedná o výjimku.




KŘEMÍK, ZINEK, BIOTIN

(konkrétně tento doplněk)

proč:
Křemík je celkově blahodárný pro tělo, ale důvod proč jej beru je ten, že zvyšuje elasticitu kůže, zvyšuje odolnost proti nemocem a rychleji se po něm hojí modřiny (jsem nešika + potřebovala bych ultrahrubou podložku na cvičení).
Zinek je důležitý hlavně na vlasy, kůži, nehty. Zároveň pomáhá prý proti depkám. Nevim no 🧐. Zinek se může snadno předávkovat, proto přípravky se zinkem neberu dlouhodobě.
Biotin (vit B7) je opět vitamín krásy, pomáhá vstřebávání dalších vitamínů, myslím že sehrává dobrou roli v metabolismu cukrů a tuků.

kdy a kolik:
Já DDD ignoruju, nedávám si dvě denně ale jen jednu kvůli vysokému obsahu zinku, který navíc cpou do všech vitamínů dneska. První 4 týdny jsem ale brala 1 po obědě, 1 po večeři. Pro tělo je dle mého lepší dávky rozdělit aby využilo maximum.

ŽELEZO

(konkrétně tyhle tablety nebo sirup)

proč:
Železo je vynikající když jste absolutně vyžvejklí, unavení. Pomáhá mi se udržet co se týče jídla, nejsem tak unavená tudíž nemám takovou potřebu jíst víc než chci. Já osobně preferuji spíš sirup, protože obsahuje i další vitamíny skupiny B. Chuť je hnusná, ale na to množství to přežiju. Taky pociťuji že je sirup jakoby "silnější" než tablety. Když mám pak extra náročný den, překročuji dávku z 20ml na 30ml.

kdy a kolik:
Ráno a odpoledne vždy. Občas večer když mám termín a jsem vyžvejklá.

VÁPNÍK

(konkrétně tento)

proč:
Protože fičím na sladidlech které co?? Odvápňují. Beru na lačno a zapíjím vodou. Si totiž říkám že ty sladidla v žaludku by tabletu sežrala dřív než by se vstřebaly 😂. Ale třeba je to úplně debilní představa, kdo ví...

kdy a kolik:
2 tablety denně na lačno zapité vodou (jop přkračuju DDD).

RYBÍ OLEJ

proč:
Nutili nám to jako děckám, a dnes už to naštěstí máme v tobolce 😂. Na krásu, pro zdraví, a jen ať se mají ostatní vitamíny v čem rozpouštět. Vedlejší účinek? Nemám takové chutě na tučného lososa 🤔.

kdy a kolik:
3x denně k ostatním vitamínům protože papkám ADEK vitamíny a i když mám tuků ve stravě dost, tak jistota je jistota 😂.

CHRÓM

proč:
Výrazně mi tlumí chutě nejen na sladké. Hodně výrazně snižuje můj apetit spolu z železem co jsem tak vypozorovala.

kdy a kolik:
Snažím se kupovat chrom s nejnižším množství na jednu tobolku, protože ho jím 2x denně. Ráno po jídle a odpoledně po jídle. Večer jdu po jídle spát😂. Když je krize, mrsknu ještě 1 ale většinou se obejdu se dvěma. Momentálně mám pak tento.

-------------------------------------

Závěrem ještě musím napsat, že vitamíny střídám. Jak jsem psala, většinou 2-3 měsíce dělám "kůru" a pak vysadím. Momentálně jsem ve fázi kdy to co mám doma doberu, a kromě hořčíku, železa a chromu vše vysadím a nasadím kůru na klouby - kys.hyalurovoná, kolagen a další věci které si teď nevzpomenu a jsem líná hledat. Snažím se pak naslouchat svému tělu, a když mám třeba neustále chuť na určité potraviny, zjistím co obsahují a zkusim daný doplňek. Pokud chutě výrazně ustanou, je mi jasné, že mi daná věc chyběla.


 


Aktuální články

Reklama